5. Bez kategorii
  7. Dzisiejsze leczenie kanałowe a...

Dzisiejsze leczenie kanałowe a leczenie kanałowe w przeszłości – różnice

Dzisiejsze leczenie kanałowe a leczenie kanałowe w przeszłości – różnice

Leczenie kanałowe bardzo często pozwala uchronić ząb przed usunięciem, a wykonuje się je przy poważniejszym zapaleniu wypełniającej go miazgi. Jeszcze kilka lat temu zabieg mógł nastręczać pewnych kłopotów, związanych przede wszystkim z odczuwaniem bólu lub precyzją oczyszczania zainfekowanych tkanek, jednakże z biegiem czasu jego obraz całkowicie się zmienił. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu nowoczesnych mikroskopów stomatologicznych, gwarantujących endodoncie znakomite przybliżenie i tor wizyjny podczas procedury.

Leczenie kanałowe w jeden dzień – czy to możliwe?

Dzięki wspomnianym mikroskopom stomatologicznym popularna „kanałówka” może ograniczać się do jednego dnia. Ponieważ zapewniają one 25-krotne przybliżenie pola zabiegowego, pozwalając dentyście dokładnie odnajdywać i oczyszczać wszystkie kanały korzeniowe oraz komorę zęba. Dzięki temu cały proces zajmuje mniej czasu, w części przypadków wymagając jedynie jednej wizyty. Zaznaczmy jednak, że warunki nie zawsze pozwalają na skrócenie procedury, a wszystkie niezbędne informacje zostaną przekazane przez eksperta po sporządzeniu dokładnego planu leczenia.

Dzisiejsze leczenie kanałowe nie wymaga zatruwania zęba

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych znieczuleń endodonta często odstępuje od zatruwania zęba. Dawniej była to standardowa procedura, która często przedłużała leczenie kanałowe do ponad tygodnia. Polegała ona wprowadzeniu do komory zęba specjalnej substancji dewitalizującej wypełniające ją tkanki i zmniejszającej stan zapalny. W wielu przypadkach metoda powodowała dyskomfort lub ból, co pogarszało jakość codziennego funkcjonowania Pacjenta. W Dentium zawsze staramy się unikać nieprzyjemnych powikłań, dlatego też z zatruwania zęba korzystamy jedynie w obliczu bezwzględnej konieczności.

Obecne leczenie kanałowe zęba jest bezbolesne!

Podczas leczenia kanałowego w Dentium korzystamy z nowoczesnych znieczuleń miejscowych, które eliminują ból na każdym etapie zabiegu. Oczywiście nie tylko one odpowiadają za bezbolesność „kanałówki”, duży wpływ mają tutaj również umiejętności prowadzącego eksperta oraz nowoczesna technologia. Ograniczają pole zabiegowe do niezbędnego minimum, przez co endodonta pracuje z poszanowaniem tkanek, zwiększając komfort procesu i redukując ubytki w tkankach zęba. Jak widać, zabiegi endodontyczne w naszej klinice przebiegają całkowicie bezstresowo!

Zapalenie miazgi zęba – powód leczenia kanałowego

Konieczność leczenia kanałowego tworzy zapalenie miazgi wypełniającej ząb. Infekcję wywołuje nieleczona próchnica, wywoływana przez groźne bakterie żyjące m.in. w kamieniu nazębnym, które wydzielają kwaśne substancje uszkadzające szkliwo. Problem objawia się poprzez uporczywy ból, utrudniający, a z czasem uniemożliwiający normalne funkcjonowanie. Kiedy zaczniemy go odczuwać, warto jak najprędzej zgłosić się do dentysty – wczesne podjęcie odpowiednich środków zapobiegawczych sprawi, że leczenie będzie dużo łatwiejsze i być może zakończy się jedynie na zastosowaniu odpowiedniego antybiotyku.

Leczenie endodontyczne w Dentium – zalety

• Możliwość przeprowadzenia zabiegu w trakcie jednej wizyty;
  • całkowita bezbolesność dzięki zastosowaniu nowoczesnych znieczuleń;
  • około 95% skuteczność zawdzięczana użyciu mikroskopu stomatologicznego;
  • w wielu przypadkach odstępujemy od kłopotliwego zatruwania zęba;
  • bardzo wysokie bezpieczeństwo.

Przeszywający ból zęba jest wyraźnym sygnałem, że próchnica dotarła do głębszych tkanek zęba i mogła doprowadzić do stanu zapalnego miazgi. Jeśli chcesz skutecznie rozwiązać ten problem, umów się na konsultację w Dentium! Nasz ekspert po wstępnej analizie schorzenia dobierze właściwą metodę leczenia, która pozwoli Ci cieszyć się zdrowym uzębieniem przez długi czas. Wizytę możesz zarezerwować, dzwoniąc pod numer +48 888 60 50 40 lub +48 12 265 60 33, a także wypełniając formularz.