3. Nasze usługi
  5. Choroby przyzębia

Periodontologia Kraków

Periodontologia KrakówNa jakość życia ogromny wpływ na zdrowie jamy ustnej. Nic więc dziwnego, że lekarze nieustannie przypominają o odpowiedniej codziennej higienie, która nie powinna ograniczyć się tylko do szczotkowania, ale również do regularnych wizyt w gabinecie stomatologicznym. Niestety, jak pokazuje doświadczenie, dbanie o zęby bywa częstokroć lekceważone. Z tego właśnie powodu dochodzi do rozwoju różnego rodzaju dolegliwości, z których szczególnie poważne są choroby przyzębia. Najbardziej znana z nich jest paradontoza będąca obok próchnicy główną przyczyną utraty zębów. W Dentium skutecznie walczymy z chorobami przyzębia, wykonując wszystkie niezbędne zabiegi z zakresu periodontologii.

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o periodontologii

Rozpoznawaniem i leczeniem chorób przyzębia zajmuje się periodontologia. Czym jednak jest przyzębie? Składa się na nie zespół tkanek, które są bardzo dobrze unaczynione. Należą do nich: dziąsła, ozębna, okostna, kość wyrostka zębodołowego oraz cement korzeniowy. Głównym zadaniem przyzębia jest stabilne utrzymywanie wszystkich zębów, chroniąc je przed wypadnięciem. Dlatego zmiany w tym obszarze niosą tak poważne konsekwencje. W naszej klinice skutecznie radzimy sobie z chorobami przyzębia, wykonując wszystkie niezbędne zabiegi z zakresu periodontologii.

Umów się na konsultację
Wypełnij i wyślij poniższy formularz.
Skontaktujemy się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu wizyty.
Podaj Swój numer telefonu, abyśmy mogli zadzwonić:
Jeśli podasz nam Swój adres e-mail, najpierw do Ciebie napiszemy.

Głównym celem w trakcie leczenia jest usunięcie źródła pojawienia się wszystkich niepokojących dolegliwości, czyli kamienia nazębnego. Rozwiązaniem w takiej sytuacji są zabiegi takie jak skaling, piaskowanie czy kiretaż, który umożliwia oczyszczenie kieszonki dziąsłowej ze wszelkich szkodliwych osadów. Postępowanie choroby przyzębia powoduje kolejne poważne zmiany, w tym utratę tkanki miękkiej lub kostnej. Koniecznością w takiej sytuacji może się okazać przeprowadzenie czynności, których celem będzie rekonstrukcja kości czy dziąsła. Doświadczenie i umiejętności naszych lekarzy pozwalają skutecznie wykonać nawet bardzo skomplikowane leczenia, przywracając na twarz Pacjentów piękny i zdrowy uśmiech.

Leczenie paradontozy Kraków

Czym jest i jak powstaje paradontoza?

Jedną z najpoważniejszych chorób przyzębia jest paradontoza. Prowadzi ona do wielu konsekwencji, które negatywnie wpływają na jakość życia. Mogą one mieć postać nadwrażliwości na temperaturę oraz odsłonięcia szyjek zębowych. W ostateczności dochodzi do utraty zębów, co oczywiście niezwykle poważnie wpływa na jakość życia. Dlatego jeżeli zauważysz u siebie jakiekolwiek niepokojące objawy, nie zwlekaj – koniecznie odwiedź Dentium, gdzie o zdrowie Twojej jamy ustnej zadbają prawdziwi eksperci.

Warto nieco bliżej przyjrzeć się temu, jakie są przyczyny rozwoju paradontozy. Jak się okazuje, głównym źródłem problemu jest kamień nazębny, który odkłada się nie tylko na zębach, ale również poniżej linii dziąseł. Czego jest wynikiem? Otóż po każdym posiłku na zębach pojawia się płytka bakteryjna. Jej usunięcie jest niezwykle proste – wystarczy dokładnie wyszczotkować uzębienie i zastosować nić stomatologiczną. Niestety, czynności te niejednokrotnie są lekceważone, czego skutki są niezwykle szkodliwe. Otóż nieusunięta płytka bakteryjna po kilku godzinach zaczyna się mineralizować. Właśnie w ten sposób powstaje kamień nazębny. Jest to idealne środowisko dla rozwoju różnego rodzaju bakterii, w tym odpowiedzialnych za paradontozę. Usunięcie kamienia nazębnego możliwe jest wyłącznie w profesjonalnej klinice stomatologicznej, która została wyposażona w nowoczesne urządzenia, między innymi skaler. Przeprowadzanie kompleksowej gabinetowej higienizacji jamy ustnej pozwala przywrócić zdrowie w jamie ustnej i zapobiec rozwojowi poważnych chorób w przyszłości. Dlatego nigdy nie rezygnuj z regularnych wizyt w Dentium!

Objawy paradontozy

Znajomość objawów choroby to podstawa, bo tylko wtedy możemy dokonać wstępnego rozpoznania, a tym samym podjąć odpowiednie kroki. Każdy niepokojący sygnał to wyraźny znak, że wizyta w klinice stomatologicznej jest niezbędna. Objawami paradontozy są między innymi widoczne krwawienie, obrzęk lub zaczerwienienie dziąseł. Często Pacjenci skarżą się również na nieprzyjemny zapach wydobywający się z ust, czyli na halitozę. W późniejszych etapach rozwoju choroby wystąpić może odsłonięcie szyjek zębowych, a przez to także nadwrażliwość na temperaturę. Dalsze bagatelizowanie objawów kończy się rozchwianiem uzębienia, a w konsekwencji nawet jego utratą. Dlatego jeżeli zauważysz u siebie jakiekolwiek niepokojące symptomy, nie zwlekaj i zdecyduj się na kompleksowe leczenie.

Umów się na konsultację
Wypełnij i wyślij poniższy formularz.
Skontaktujemy się z Tobą w celu umówienia dogodnego terminu wizyty.
Podaj Swój numer telefonu, abyśmy mogli zadzwonić:
Jeśli podasz nam Swój adres e-mail, najpierw do Ciebie napiszemy.

Bezbolesne leczenie periodontologiczne

Bardzo dobrze wiemy, że wielu Pacjentów ciągle obawia się wizyty w gabinecie stomatologicznym. Wizja bolesnego leczenia napawa poważnym lękiem, który jest wzmocniony przez nieprzyjemne doświadczenia z przeszłości. W Dentium już od ponad 5 lat udowadniamy, że wizyta w gabinecie może być po prostu przyjemna. Z jednej strony tworzymy wspaniałą atmosferę, przez co każdą chwilę będziesz wspominał z przyjemnością. Z drugiej – wykorzystujemy wiele nowoczesnych i skutecznych rozwiązań, które sprawiają, że wykonywane zabiegi są bezbolesne. Obok standardowych znieczuleń w Dentium istnieje również możliwość skorzystania z narkozy. Za jej sprawą możliwe jest wprowadzenie Pacjenta w stan głębokiego snu, przez co nie jest odczuwany żaden ból, a cała wizyta wydaje się trwać zaledwie kilka chwil! Dzięki temu od lat skutecznie radzimy sobie z dentofobią, z którą borykają się Pacjenci.

Wpływ chorób przyzębia na zdrowie organizmu

Tkanki składające się na przyzębie są mocno unaczynione, tym samym wszelkie bakterie znajdujące się w tym obszarze bez większych trudności mogą przedostać do krwiobiegu. Stąd już krótka droga do innych organów, co prowadzi do infekcji w całym organizmie. I tak choroby przyzębia mogą być przyczyną rozwoju cukrzycy czy kłębuszkowego zapalenia nerek. Dodatkowo może dojść również do zapalenia wsierdzia oraz zapalenia mięśnia sercowego. Jeżeli więc chcesz cieszyć się zdrowiem, koniecznie zadbaj o swoje zęby!

Skuteczne zabiegi periodontologiczne

W Dentium dbamy o to, aby każdy Pacjent znalazł pomoc przy rozwiązywaniu problemów z jamą ustną. Doświadczenie, wiedza i umiejętności naszych lekarzy pozwalają poradzić sobie nawet z trudnymi przypadkami. Ponadto wykorzystywane przez nas technologie zapewniają skuteczność wykonywanych zabiegów oraz bezpieczeństwo w trakcie całego leczenia.

Zespół ekspertów

Dentium to eksperci, którzy specjalizują się wąskich dziedzinach stomatologii. Ich bliska współpraca na każdy etapie leczenia pozwala uzyskać znakomite efekty. Wiedza, doświadczenie oraz umiejętności, ale także nowoczesne technologie są gwarancją najwyższej jakości terapii. Nasi lekarze nieustannie się rozwijają, uczestnicząc w licznych kursach w Polsce i za granicą. Zdobytą wiedzę wykorzystują w codziennej praktyce, dzięki czemu bez większych trudności mogą sobie skutecznie poradzić z różnymi chorobami przyzębia.

Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania o leczenie periodontologiczne

Nieprawidłowa higiena jamy ustnej czy palenie papierosów sprawiają, że na zębach odkłada się kamień nazębny. Jest to idealne środowiska dla rozwoju bakterii odpowiedzialnych za powstanie paradontozy.

Zaczerwienienie, obrzęk czy krwawienie dziąseł to wyraźne objawy postępującej paradontozy. Wielu Pacjentów narzeka również z powodu halitozy, czyli nieprzyjemnego zapachu wydobywającego się z ust. W późniejszych etapach można zaobserwować również odsłonięte szyjki zębowe.

W Dentium zawsze korzystamy ze skutecznych znieczuleń, dzięki czemu wszystkie zabiegi przeprowadzamy całkowicie bezboleśnie. W naszej klinice istnieje również możliwość skorzystania z narkozy, która wprowadza w stan głębokiego snu.

Najczęstszą chorobą przyzębia jest paradontoza. Poza tym bakterie na tkankach przyzębia mogą przenikać do naczyń krwionośnych, a nawet do naszych narządów i w efekcie spowodować np. cukrzycę czy kłębuszkowe zapalenie nerek.

Najczęściej diagnozuje się choroby przyzębia poprzez: badanie wizualne, radiografię wewnątrzustną oraz zgłębnikowanie w znieczuleniu. Oprócz tego czasem potrzebne są dodatkowe badania specjalistyczne.

Prawidłowo przeprowadzone zabiegi periodontologiczne znacznie wpływają na jakość życia. Wynika to z tego, że choroby przyzębia wpływają często nawet na nasz stan emocjonalny. Wiążą się one bowiem m.in. z nieprzyjemnym zapachem z ust, krwawieniem dziąseł, a nawet z utratą zębów.

Koszty leczenia chorób przyzębia wyceniamy indywidualnie.

Zauważyłeś u siebie niepokojące objawy? Koniecznie odwiedź naszą profesjonalną klinikę stomatologiczną. Dobierzemy odpowiednie metody leczenia, aby uzyskane efekty w pełni spełniły Twoje oczekiwania. Aby umówić się na wizytę, wystarczy wypełnić formularz albo zadzwonić pod numer +48 888 60 50 40 lub +48 12 265 60 33.