7. Zalecenia po wszczepieniu implantu...

Zalecenia po wszczepieniu implantu zębowego

Implanty umożliwiają odbudowę braków zębowych w sposób doskonalszy niż jest to możliwe do osiągnięcia innymi metodami. Ale żeby tak się stało, należy o nie odpowiednio zadbać. Jak zatem postępować po wszczepieniu implantu?

Zalecenia po implantacji zęba

W jaki sposób postępować bezpośrednio po wszczepieniu implantu? Zaleca się przykładanie przez pewien czas zimnego okładu na twarz w okolicy implantu (ale nie bezpośrednio na skórę – lepiej robić to przez chustkę czy szmatkę).

Postępowanie po implantacji zęba to też odpowiedni dobór diety. Do momentu ustąpienia znieczulenia nie powinno się w ogóle niczego jeść ani pić. A potem? Przez dwa następne dni powinno się unikać gorących potraw i napojów. W tym czasie należy też zrezygnować z napojów gazowanych, alkoholu i produktów mlecznych. Należy też pamiętać, by do czasu zagojenia rany nie żuć twardych pokarmów stroną, gdzie wszczepiony został implant. Warto także na ten czas zrezygnować z pikantnych potraw, aby uniknąć podrażnień w okolicy implantu.

Nie należy dotykać implantu ani okolicy wokół niego. Powinno się także unikać nagrzewania tego obszaru. O rezygnacji z gorących potraw i napojów już wspominaliśmy, ale warto także zwrócić uwagę, by nie podpierać głowy dłonią w tym miejscu i nie spać na stronie operowanej. Nie należy też korzystać z sauny i solarium.

Powinno się też w tym początkowym okresie unikać wysiłku fizycznego (np. uprawiania sportów, dźwigania ciężkich przedmiotów).

A co z higieną jamy ustnej? Przez pierwsze tygodnie po wszczepieniu implantu zęba należy szczotkować zęby delitanie szczoteczką o miękkim włosiu.

Zalecenia po wszczepieniu implantu zębowego

Zalecenia po zdjęciu szwów

Zalecenia po wszczepieniu implantu zębowego obejmują również okres po zagojeniu się rany i zdjęciu szwów. W dalszym ciągu warto unikać pokarmów mogących podrażnić miejsce implantacji – a zatem ostrych, twardych, kwasowych, a także bardzo gorących lub zimnych. Nadal też należy unikać intensywnej aktywności fizycznej – przez około sześć tygodni od zdjęcia szwów.

Miejsca implantacji nie należy dotykać palcami ani językiem. Podczas mycia zębów okolice implantu należy czyścić ze szczególną delikatnością.

Należy również zwracać uwagę na stan jamy ustnej i w razie niepokojących objawów od razu skontaktować się z lekarzem. Takie objawy to między innymi silny ból, nieustępujący obrzęk czy krwawienie.

Jak dbać o implanty?

A jakie są zalecenia po implantacji zębów dotyczące okresu, gdy implanty zintegrują się już z kością? Kluczowe jest utrzymywanie odpowiedniej higieny jamy ustnej. Chociaż implanty nie są zagrożone próchnicą, brak właściwej pielęgnacji prowadzić może do obniżenia linii dziąseł i odsłonięcia implantów. Efektem może być zapalenie okołoimplantowe, które grozi wypadnięciem implantu wskutek utraty podparcia kostnego.

Do czyszczenia implantów warto używać szczoteczki jednopęczkowej. Ułatwia ona skuteczne czyszczenie okolicy przyszyjkowej. Szczególną uwagę należy poświęcić przestrzeniom międzyzębowym – w ich dokładnym oczyszczaniu pomoże nić dentystyczna oraz irygator.

Dowiedz się więcej

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o implantach, zapraszamy do Dentium Clinic. Na wizytę możesz się umówić,dzwoniąc pod numer +48 888 60 50 40 lub wypełniając formularz.